Xerrades i sortides

Xerrada Màrqueting i e-commerce

El divendres 15 de desembre de 2017, els alumnes del Cicle Formatiu d'Activitats Comercials i els de Batxillerat Social, van tenir una xerrada amb l’Ana Garcia Herrero, professora d’Estratègies de màrqueting a la Universitat de Barcelona (UAB) i la Lucia Piqué-Vidal, consultora de Màrqueting Digital i professora d’e-commerce a ESIC – Business and Marketing School.

L’Ana ens va explicar què és el Màrqueting i què cal tenir en compte per realitzar un bon pla de màrqueting. Per fer-ho més entenedor va fer un símil continu amb el fet de cuinar una paella: hem de triar bé els ingredients i els utensilis (microentorn), on cuinem i quins condicionants tenim (macroentorn), per a qui cuinem (mercat), cuinar cada cosa al seu moment (organització i planificació), integració dels ingredients (execució), presentació del plat a taula (campanya de publicitat) i avaluar com ha estat el resultat final (control i avaluació). 

La Lucia ens va introduir en la evolució en la manera de comprar gràcies a la tecnologia. Mirem a botiga i desprès comprem per Internet? O mirem a Internet i desprès comprem a la botiga? Les empreses han d’estar al dia de tots els canvis que fan els seus clients per no perdre’ls i fer les adaptacions tècniques per continuar en contacte i realitzant vendes. Per una banda s’ha pensar molt el disseny d’una botiga online i per l’altra cal saber aprofitar les noves tecnologies usades en la botiga presencial com ara la geolocalització, la realitat virtual i el bluetooth.

Agraïm tant a l’Ana com a la Lucia, que compartissin amb nosaltres els seus amplis coneixements en màrqueting i comerç electrònic. Va ser una xerrada molt interessant per tots els alumnes. 























Xerrada Sara Alenyà (22/11/2017)

Un any més, hem tingut la sort de tenir la xerrada de la interiorista Sara Alenyà, pels alumnes de primer del CFGM, d’Activitats Comercials.

La Sara, a més d'interiorista és dissenyadora gràfica a Torroella de Montgrí. Ens ha explicat en què consisteix la seva feina i de la importància que té el disseny en la identitat i la imatge corporativa que vol transmetre una empresa. També ens ha explicat que no sempre el disseny va relacionat a un preu alt i que es poden fer moltes coses amb material reciclat o a preu econòmic.

Ens ha agradat molt la frase en que ha acabat la xerrada i en la importància de les emocions, també, en la compra d'un objecte o servei. 




Xerrada Mercat Laboral 

Avui, 15 de novembre, amb els alumnes de primer del CFGM d'Activitats Comercials, hem tingut la xerrada "Parlem de feina" amb la Laura Ruiz Farrés.

En primer lloc, la Laura ens ha explicat que és "Acció Jove" de Garantia Juvenil i seguidament, tots els agents i elements que intervenen al mercat de treball. Els alumnes s'ho han passat molt bé jugant a ser empresaris, treballadors i sindicats i resolent conflictes laborals, posant-se al lloc de cada part interessada.








Sortida al Castell Montgrí

 












Sortida amb bicicleta a l'Estartit. FINAL DE CURS!!

















PONÈNCIA CONSUM CONSCIENT, SABEM COM COMPREM?


Amb els alumnes del CFPM d’Activitats Comercials, els alumnes de 4T ESO d’economia i els alumnes de Batxillerat Social, hem tingut la ponència de CONSUM CONSCIENT, SABEM COM COMPREM? amb el Sr. Albert Vinyals i Ros. Dr. en Psicologia del Consumidor. Psicocreatiu i professor titular del Grau en Gestió d’Empreses en Comerç i Distribució d’ ESCODI/UB i de psicologia social a UAB. També Social media estrategist i disseny gràfic a Inmedia

En la ponència s’ha explicat des de l’àmbit de la psicologia, l’antropologia i les neurociències, les contradiccions que tenim en el nostre dia a dia com a consumidors, que ens porten a comprar coses que no necessitem però que tenen un valor simbòlic. A més, de mostrar exemples d’empreses tant internacionals com del nostre àmbit més proper. Un cop s’han explicat les teories, els alumnes han realitzat pràctiques dinàmiques i petits experiments.

Aquesta ponència ha estat valorada molt positivament tan per l’alumnat, com pel professorat que hi ha assistit. Moltes gràcies Albert!!









Xerrada dels Residents de la Fundació Acollida i Esperança


Avui dimecres 29 de març, els alumnes del Cicle Formatiu i els alumnes de la UEC, ham tingut una xerrada amb 3 residents de la Fundació Acollida i Esperança del convent de la Bisbal d’Empordà.

En Jesús, exresident i que actualment treballa per la Fundació, ens han explicat  a més de la seva vivència personal, l’obra social que porta a terme la Fundació, dedicada a crear espais d'acollida i atendre persones que pateixen exclusió social, especialment VIH/sida.

L’Olga, en Rafa i la Rocío ens han explicat unes vivències duríssimes  i com van contraure  el VIH fa dècades, quan encara hi havia gran desconeixement de la malaltia i han avisat als joves, dels perills actuals del virus, majoritàriament causat pel sexe sense protecció.


La xerrada ha estat molt positiva tan pels alumnes, que han intervingut en diverses preguntes com pels conferenciants, que han fet que tots plegats reflexionéssim sobre els prejudicis de la malaltia.




Sortida al Passeig de Gràcia, l'aparador del luxe a Barcelona i, al centre comercial La Maquinista. 

El dia 8 de març amb els alumnes del Cicle Formatiu d’Activitats Comercials, hem fet una sortida al Passeig de Gràcia de Barcelona, un dels eixos comercials més importants i luxosos del món i al centre comercial La Maquinista, que és el centre comercial més gran de Catalunya i uns dels més grans d’Espanya amb més de 250.000 m² i 242 botigues. 

Durant el matí, al Passeig de Gràcia, els alumnes han visitat els millors establiments comercials de les firmes més prestigioses nacionals i internacionals de moda, joieria i accessoris i a l’Avinguda del Portal de l’Àngel, al barri Gòtic de Barcelona, que hi ha un gran nombre de botigues i edificis pertanyents a multinacionals i grans corporacions.

A la una del migdia, hem anat al centre comercial La Maquinista, situat en el districte barceloní de Sant Andreu, inaugurat el 14 de juny del 2000 i pioner com a centre comercial obert.

Aquesta sortida, ofereix als alumnes, un entorn ideal per poder estudiar i avaluar les diferents tècniques de venda i comprovar “in situ”, la dinamització del punt de venda; senyals externs de les botigues, flux de circulació, situació de les línies de caixa, zones fredes i calentes, il·luminació, posicionament del producte, aparadorisme, etc. que ofereixen les principals marques comercials. 







Xerrada de primers auxilis amb Lluís Ullastres

El divendres 20 de gener, els alumnes del CFPM d’activitats comercials, dins els mòdul de Formació i Orientació Laboral, van participar en la xerrada de Primers Auxilis a  càrrec de Lluís Ullastres, Tècnic en emergències sanitàries.

En Lluís, va explicar als alumnes, la importància de seguir correctament el PAS (Protegir, Avisar i Socórrer), les urgències i emergències mèdiques, primers auxilis, la classificació dels ferits per gravetat, les tècniques de primers auxilis en funció de les lesions, etc. També els hi va explicar la reanimació cardiovascular i  com s’han d’utilitzar els aparells DEA (Desfibril·lador Extern Automàtic) que podem trobar a diferents punts de Torroella.


Els nostres alumnes van seguir la sessió amb molt d’interès i participació i van poder posar en pràctica la posició lateral de seguretat. Moltes gràcies Lluís!!





Xerrada de la interiorista Sara Alenyà

El 30 de novembre la interiorista Sara Alenyà, va fer una xerrada pels alumnes del Cicle Formatiu Professional Mitjà, d’Activitats Comercials.

Sara Alenyà, és la gerent d’una empresa d’interiorisme i disseny gràfic de Torroella de Montgrí i ens va explicar en què consistia la seva feina i de la importància que té el disseny en la identitat i la imatge corporativa que vol transmetre una empresa. Aquesta imatge, no només consisteix en la creació del logotip, sinó que també en el disseny i decoració del local, en la presentació i col·locació dels productes, l’aparador, la inauguració de l’espai comercial, la targeta de presentació, les promocions…  i tot això seguint una mateixa línia gràfica, que  ajudi a posicionar una empresa i definir un estil de comunicació  i de fidelització dels clients.
El disseny vol dir comunicar i per fer-ho, ens deia la Sara,  cal que les idees et trobin treballant. També ens ha explicat que no sempre el disseny va relacionat a un preu alt i que es poden fer moltes coses amb material reciclat o a preu econòmic.

Cal destacar l'interès i admiració  que han mostrat els alumnes per la feina de la Sara i de la valoració positiva de la xerrada dins el nostre cicle professional. Moltes gràcies Sara per fer-ho possible!!







Xerrada Mossos d'esquadra sobre xarxes socials 26/10/2016




Sortida al Castell de Montgrí i Museu de la Mediterrània

El passat divendres 7 d’octubre, els alumnes del cicle formatiu de grau mitjà d’activitats comercials pel turisme, dins el mòdul professional de recursos del territori, vam fer una sortida al Castell de Montgrí, el municipi de Torroella i el museu de la Mediterrània  per localitzar el patrimoni cultural (material i immaterial) i el patrimoni natural, que té el nostre territori.

Des de dalt el castell, els alumnes van poder gaudir d’una vista privilegiada i van haver d’identificar en una graella, els accidents geogràfics, pobles, monuments... mitjançant  la geolocalització del mòbil i l’aplicació google maps.

Quan van arribar a Torroella, els alumnes van tenir una hora per identificar els diferents béns immobles d’interès local i elaborar un catàleg de la visita amb el nom del lloc, la ubicació i la foto (selfie).


I per acabar, van visitar el museu de la Mediterrània i el director del museu, el senyor Gerard Cruset, va fer una explicació del museu, la seva rellevància i el valor afegit que pot suposar per les empreses, el patrimoni que ens envolta